tirsdag den 8. april 2014

Det ulmer derude...

Har haft travlt på arbejdet den sidste uge, så har slet ikke bemærket hvor grønt det var blevet i haven. De franske anemoner står i fuldt flor.




 
Den første påskelilje er også sprunget ud.
 
 

I det hvide haverum er kobjælde og hyacint "City of Harlem" også sprunget ud.





















Sidste år da espalieret blev etableret købte jeg to grøn-gule klatreroser af navnet Elfe. De blev købt i efteråret som barrodsroser og jeg glæder mig sådan til at se dem i blomst. De ser i hvert fald struttende sunde ud.






















Sammen med klatreroserne plantede jeg en klematis af navnet "Pointy".Har aldrig set den i blomst, men faldt for billedet og den gode vejledning jeg fik da jeg var til havefest hos Kjeld Slot i juni i fjor. Den er blevet næsten to meter høj på én sæson, blomstrer i april/maj og skal kun beskæreshver 2-3 år i juni; altså en gruppe 1.


























Som rosinen i pølseenden, vil jeg lige vise de søde små aurikler, som nærmest var den eneste blomst der var på matriklen, da jeg flyttede hertil.







God aften til jer derude :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar